connected – positions in the art business
The idea. Collecting positions in the art business, portraying personalities at the place of their work with a camera.
The principle. The first person I chose from my contacts, I know him or her. this person suggests another one, makes the contact. I do a portrait of him or her and this person in turn makes the contact with the subsequent. and the story takes its course.
Every documented position has its place in a one-litre-preserving jar. With the date, location and personal information. One jar follows the next in chronological order. A personal track through the network art.market.medium evolves.
How it will proceed we will see.
Alone the principle is certain.
connected | positionen im kunstbetrieb
die idee. das sammeln von positionen im kunstbetrieb, persönlichkeiten an orten ihres wirkens mittels kamera zu portraitieren.
das prinzip. die erste person wähle ich aus meinen kontakten, sie ist mir bekannt. diese person schlägt eine weitere person vor, stellt den kontakt her. ich portraitiere sie und sie wiederum stellt einen nächsten kontakt her. und die geschichte nimmt ihren lauf.
jede dokumentierte position findet ihren platz in einem einliter einmachglas. datiert, verortet und personalisiert. ein glas fügt sich an das nächste an, in chronologischer reihenfolge. es entsteht eine persönliche spur durch das netzwerk kunst.markt.vermittlung.
wie sie verlaufen wird, wird sich zeigen.
nur das prinzip steht fest.
the track / die spur
2008
jochen hein
peter hess
henrik eiben
diane kruse
ralf krüger
patrick farzar
almut grypstra
vanessa n. müller
girl.tv
harald nicolas stazol
olaf bargheer
maret riemer
2009
eva morawietz
kathi käppel
andreas knoche
heiko müller
alexander sairally
dagrun hintze
2010
nasim weiler
hajo schiff
carmen oberst
martin conrad
jaakov blumas
2011
manfred eichhorn